Laboratorium Dramatu ma zaszczyt zaprosić na czytanie sztuki Krzysztofa Kowalskiego pt „Trzepak" w reżyserii Łukasza Czuja, które odbędzie się w poniedziałek 12 XI 2007 o godz. 19. 00 na Scenie Laboratorium Dramatu przy ul. Olesińskiej 21.
"Trzepak" to historia o drewnianym koniu, którym kiedyś bawiły się dzieci na podwórku, a teraz Anonimowi Żartownisie bawią się jego kosztem. Koń rusza więc po pomoc... Groteskowa sztuka drogi, dla dzieci i dorosłych, przedstawiona będzie w cyklu „Młodzi sceptyczni" prezentującym najnowszą dramaturgię polską.
Obsada:
Drewniany Koń w Okularach - Włodzimierz Press
Anonimowi Żartownisie - Błażej Wójcik, Andrzej Deskur
Koszałek Śmierdek - Adam Krawczuk
Psikot - Andrzej Deskur
Nielot - Błażej Wójcik
Didaskalion - Gizela Bortel
Rozmowę poprowadzi krytyk literacki Jan Gondowicz
Info o czytaniach: http://www.tat.pl/laboratorium_dramatu/czytania_aktorskie/
Krzysztof Kowalski (1968), absolwent kulturoznawstwa Uniwersytetu Łódzkiego, zaczynał jako kierownik kina i kasjer, potem prezes DKF Cyborg, obecnie dyrektor domu kultury w Końskich. Autor kilku niepublikowanych powieści (fragmenty drukował Fa-Art) oraz cyklu dramatów cyfrowych: „Ctrl+Z", „Alt+Tab" (druk Dialog 12/2007), „Alt+F4" (czytanie w Teatrze Montownia, Dramatyczna Przymierzalnia 2006), „Ctrl Alt Delete". Autor niebajki „Dlaczego woda jest mokra?" Patafizyk praktykujący.
Łukasz Czuj (ur. 1969) studiował teatrologię na Uniwersytecie Jagiellońskim i reżyserię (PWST w Krakowie). Założyciel i dyrektor Centrum Dramaturgii Polskiej w Krakowie (1995-2000) – pierwszego w kraju ośrodka zajmującego się promocją polskiej dramaturgii. Twórca polskiej prapremiery scenicznej tekstów grupy artystycznej Oberiu (we własnej adaptacji) – „Tango Oberiu 1928" w Teatrze Rozrywki w Chorzowie (1997). Spektakl ten był pierwszą częścią trylogii oberiucko-dadaistycznej, której kolejnymi częściami były spektakle „Sen pogodnego karalucha" w Teatrze Mniejszym i Teatrze Słowackiego w Krakowie (1999) oraz „Symfoniczna Wazelina 1917" w Teatrze Ludowym w Krakowie (1999). Inne realizacje m.in.: „Dwa" J. Cartwright w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku (2001),"Cafe Panika" Teatr Współczesny we Wrocławiu (2003), „Bal u Wolanda" w Teatrze Rozrywki w Chorzowie (2004), „Opereta Muerta" Teatr Studio w Warszawie (2004). Reżyser spektakli muzycznych (według własnych scenariuszy) – „Opowieści Jedenastu Katów" w Teatrze Ludowym, Kraków-Nowa Huta (2000), „Berlińska Rewia Kabaretowa" Teatr Ludowy – Scena pod Ratuszem (2003) oraz „Królowa Nocy – show Janusza Radka" Scena Alchemia (2003). W bieżącym roku zrealizował m.in. spektakl „Tempora Travel" (według tekstu Michała Olszewskiego „Synu") na zamówienie Krakowskich Reminiscencji Teatralnych. Redaktor naczelny wydawnictw artystycznych: Krakowski Kurier Kulturalny, Szkice, Dramaturgia Polska. Organizator sesji warsztatowych: „Pisanie dla teatru" (Kraków 1994) „Pisanie dla telewizji" (Chorzów 1995), „Scenariusz teatralny" (Kraków 1996), „Języki współczesności" (Kraków 1997). Laureat nagrody za reżyserię i scenariusz spektaklu „Tango Oberiu. 1928." z Teatru Rozrywki na II Festiwalu Teatrów Dramatycznych w Zabrzu 99'. Za ten sam spektakl nominowany do nagrody Paszportu Polityki za rok 1997.
Strona domowa: www.czuj.pl
Jan Gondowicz (1950) krytyk literacki, tłumacz i wydawca. Przekładał m.in. utwory Borisa Sawinkowa, Josifa Brodskiego, Gustawa Flauberta i Alfreda Jarry. Jako krytyk współpracuje głównie z „Tygodnikiem Powszechnym", „Literaturą na Świecie", „Nowymi Książkami" i „Kontekstami".